Przejdź do głównej treści

Deklaracja dostępności

Bank Spółdzielczy w Mońkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.bsmonki.pl.

Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z ustawą

  • Pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostęności;
  • Filmy nie mają audiodeskrypcji;
  • Kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury;
  • Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy;

Nadmierne koszty

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
  • Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywiduwalnego.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez RAE Sp. z o.o. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu, otwiera się w nowym oknie.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowejmożesz zgłosić do Koordynatora ds. dostępności mailowo centrala@bsmonki.pl lub telefonicznie 857279915

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  1. swoje imię i nazwisko,
  2. swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  3. dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  4. opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie, ustnie lub mailem do banku:

Skarga może być złożona:

  1.  na piśmie – osobiście u podmiotu gospodarczego albo wysłana przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 oraz z 2024 r. poz. 467), albo wysłana na adres do doręczeń elektronicznych w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285, 1860 i 2699), wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy;
  2. ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty konsumenta u podmiotu gospodarczego;
  3. w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, o ile takie środki zostały do tego celu wskazane przez podmiot gospodarczy.

Adres Banku:
Bank Spółdzielczy w Mońkach
Adres: u. Wyzwolenia 13, 19-100 Mońki
Tel: 85 727 99 10
Email: centrala@bsmonki.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Aplikacje mobilne

Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje web:

Dostępność architektoniczna

Placówki Banku Spółdzielczego w Mońkach:

  1. Bank Spółdzielczy w Mońkach ul. Wyzwolenia 13, 19-100 Mońki.

    a. Wejście do budynku
    Główne wejście do budynku z podjazdem dla osób poruszających się na wózkach. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi szerokie jednoskrzydłowe otwierają się manualnie.
    b. Parkowanie
    Bank posiada własny parking zarówno przed budynkiem jak i za budynkiem.
    Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
    c. Wejście z psem asystującym
    Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

  2. Bank Spółdzielczy w Mońkach Oddział w Goniądzu ul. Wojska Polskiego 20, 19-110 Goniądz.

    a. Wejście do budynku
    Główne wejście do budynku z podjazdem dla osób poruszających się na wózkach. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi szerokie jednoskrzydłowe otwierają się manualnie.
    b. Parkowanie
    Bank posiada własny parking zarówno przed budynkiem jak i za budynkiem.
    Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
    c. Wejście z psem asystującym
    Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

  3. Bank Spółdzielczy w Mońkach Oddział w Trzciannem ul. 3-go Maja 36A, 19-104 Trzcianne.

    a. Wejście do budynku
    Główne wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi szerokie jednoskrzydłowe otwierają się manualnie.
    b. Parkowanie
    Bank posiada własny parking zarówno przed budynkiem jak i za budynkiem.
    Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
    c. Wejście z psem asystującym
    Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

  4. Bank Spółdzielczy w Mońkach Oddział w Jaświłach Jaświły 128, 19-124 Jaświły.

    a. Wejście do budynku
    Główne wejście brak podjazdu dla osób poruszających się na wózkach. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi jednoskrzydłowe otwierają się manualnie.
    b. Parkowanie
    Bank posiada własny parking przed budynkiem.
    Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
    c. Wejście z psem asystującym
    Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.
Bank dbając o klientów banku wyposażył instytucję w:
  1. pętle indukcyjną,
  2. lupy powiększające,
  3. ramka do składania podpisu.

Dostępność bankomatów

  1. Bank Spółdzielczy w Mońkach dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. W ramach tej troski Bank korzysta z bankomatów, które oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Karty zawierające elementy wypukłe (np. nr karty) w pełni spełniają wymogi regulacyjne.
  2. W bankomatach dostępna jest funkcja głosowa, która pozwala osobom niewidomym lub słabowidzącym na samodzielne korzystanie z urządzenia. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki.
  3. Wysoki kontrast ekranu i klawiszy : W bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.
  4. Bezdotykowa obsługa: Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.

Dzięki współpracy z dostawcami urządzeń, Bank Spółdzielczy w Mońkach dąży do tego, aby korzystanie z bankomatów było jak najbardziej komfortowe i dostępne dla wszystkich klientów.

Nasze zaangażowanie w dostępność:

Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te udogodnienia, staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z usług naszego banku, nasz personel jest gotowy, aby Ci pomóc.